niedziela, 28 kwietnia 2013

J. K. Rowling "Harry Potter i Czara ognia"

Autor: J. K. Rowling
Tytuł: "HP i Czara ognia"
Seria: Harry Potter (część 4)
 Ilość stron: 558
Wydawnictwo: Media Rodzina

Harry powraca do Hogwartu, gdzie ma się odbyć Turniej Trójmagiczny. Zgłosić się mogą tylko osoby powyżej 17 roku życia. Ktoś jednak zgłosił Harry'ego za niego. Zostaje czwartym uczestnikiem. Każdy z uczestników musi podołać trzem zadaniom, które mają na celu sprawdzenie ich umiejętności magicznych. 

To już 4 tom przygód młodego czarodzieja, który wciągnął mnie bez reszty. Kolejna część i kolejne wyzwania dla Harry'ego. Seria o Harrym Potterze jest bardzo ciekawa. Pani Rowling stworzyła wspaniały świat. Czytając, czułam się jakbym przeżywała wszystko to, co przeżywają bohaterowie. Postacie też są wspaniale wykreowane. Każdy czymś się wyróżnia na tle innych. Fabuła, wątki i wszystko jest dopięte na ostatni guzik. Ponadto w książce jest wiele wątków pobocznych i główny nas nie zanudza.

Autorka ma bardzo fajny styl. Taki prosty, ale nie infantylny. Potrafi zaciekawić czytelnika, sprawić, by nie mógł on oderwać się od książki. Ma też świetne pomysły. Nie wiem skąd ona wzięła tyle sytuacji, w których można postawić młodego czarodzieja. Harry'ego Pottera czyta się szybko i przyjemnie.

Pisałam o Harrym już 3 razy, więc tutaj nic nowego nie odkryję. Każdy tom jest lepszy od poprzedniego i pełen magii i sekretów. Myślę, że większość czytała te książki, a jeśli nie - najwyższy czas to zmienić. Książka momentami odbiega od filmu, dlatego warto sprawdzić co reżyser postanowił zmienić. Polecam!

Ocena ogólna: 8/10

2 komentarze:

  1. Przeczytałam tylko dwie pierwsze części "Harrego" i bardzo mi się podobały, ale więcej nie przeczytam. Obejrzałam wszystkie części filmu i podczas czytania nie miałabym tego zaskoczenia. Daruję sobie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też oglądałam wszystkie części filmu, ale niektóre wątki bardzo odbiegają od niego. Zapomniałam o tym napisać, muszę poprawić.

      Usuń