niedziela, 21 kwietnia 2013

Pierdomenico Baccalario "Kod królów"

Autor: Pierdomenico Baccalario
Tytuł: "Kod królów"
 Ilość stron: 344
Wydawnictwo: Zielona Sowa

Beatrycze spędza wakacje w Turynie. Pomaga tam swojemu wujkowi - Glaucowi- prowadzić antykwariat. Pewnego dnia w księgarni zjawia się Francuzka, która daje antykwariuszowi bardzo dziwne zlecenie. Gdy Glauco podejmuje się go, zostaje, wraz z Beatrycze, wciągnięty w wir niebezpiecznych zagadek.

Na początek co nieco o samym pomyśle. Moim zdaniem jest bardzo interesujący. Autor ma wspaniałą wyobraźnię. Było to moje pierwsze spotkanie z Baccalario, ale nie sądzę, by okazało się jednocześnie ostatnim. Fabuła jest dopracowana i pomysłowa. Akcja toczy się wartko, cały czas coś się dzieje i czytelnik nie może oderwać się od czytania. Całość jest nieprzewidywalna, są różnorodne zwroty akcji.

Książka pisana jest w narracji trzecioosobowej. Autor ma lekkie pióro, język jest prosty i zrozumiały, a i poczucia humoru nie brakuje. Dobrze oddał emocje bohaterów. Książka utrzymana jest we wspaniałym klimacie. Jest zagadkowa i tajemnicza.

Bohaterowie też mi się spodobali. Są dobrze wykreowani. Główna bohaterka jest bardzo sympatyczna i po prostu nie da się jej nie polubić. Jedynie nie przekonał mnie Rama. Naprawdę jest tutaj wiele ciekawych osobowości.

Największym zaskoczeniem był dla mnie koniec. Ale żeby dowiedzieć się, co mnie tak zaskoczyło, musicie przeczytać książkę. Polecam!

Ocena ogólna: 7/10

2 komentarze:

  1. Spotkałam się już z tą książką, ale jakoś okładka mnie odtrącał. Wygląda jak książka dla dzieci. Widzę, że się pomyliłam ;) Chętnie bym ją kiedyś przeczytała.
    Bloga obserwuję :D Zapraszam do siebie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też byłam sceptycznie nastawiona, ale pomyślałam, że jak nie spróbuję, to się nie dowiem. I okazało się, że jest to bardzo interesująca pozycja.

      Usuń