niedziela, 6 stycznia 2013

Ewa Nowak "Dane wrażliwe"

 Autor: Ewa Nowak
Tytuł: "Dane wrażliwe"
Ilość stron: 208

Nina Petrykowska ma piętnaście lat. Pewnego dnia między nią, a jej dawną koleżanką wybuchła kłótnia. Sprowokowania Nina powiedziała, że ma chłopaka i ma on na imię Paweł. Oczywiście żadnego Pawła nie znała. Kilka dni po tym wydarzeniu w tragicznych okolicznościach zginął Paweł Olcha, chłopak o którym Nina już dawno zapomniała. Chodziła z nim na plastykę rok temu. Gdy to się stało dziewczyna była chora i nie chodziła do szkoły, dlatego koleżanki pomyślały, że to właśnie Paweł Olcha był jej chłopakiem oraz narzuciły jej tę myśl. Nina wykorzystała to i wmawiała wszystkim dookoła, że była w związku właśnie z tym chłopakiem. Udawała żałobę, chodziła cała na czarno ze spuszczoną głową. W międzyczasie poprawiły się jej relacje z niepełnosprawną kuzynką Justyną. Czy uda jej się wybrnąć z tego kłamstwa?

Gdy przeglądałam półki w bibliotece natrafiłam na "Dane wrażliwe" . Postanowiłam wypożyczyć ją ze względu na to, że kiedyś, dawno temu czytałam dwie książki tej autorki (jedna z nich nawet stoi na mojej półce) i podobały mi się. Ta książka jednak była znacznie gorsza, jakoś szczególnie zachwycona nie byłam. Czasem nie wiedziałam do kogo należą które wypowiedzi. Było to trochę zagmatwane. I końcówka była trochę urwana. Szczerze? Można przeczytać, ale szału nie ma. Najfajniejszą postacią był Bogdan, brat Niny.

Ocena ogólna: 6/10

1 komentarz:

  1. Uwielbiam książki pani Ewy, rewelacja. Dla mnie to najlepsza Polska pisarka. Tej książki nie czytałam, ale zapewne przeczytam ;].
    Obserwuję.
    http://inaczejznaczypomojemu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń