wtorek, 22 stycznia 2013

Rick Riordan seria "Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy"

Autor: Rick Riordan
Tytuł serii: "Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy"
Tomy serii: "Złodziej pioruna", "Morze potworów", "Klątwa tytana", "Bitwa w labiryncie", "Ostatni olimpijczyk"

Pewnego dnia 12-letni Percy Jackson dowiaduje się, że świat bogów z mitów greckich istnieje naprawdę, a on sam jest synem boga mórz, Posejdona. Jako że w świecie zwykłych śmiertelników potwory wszędzie czyhają na herosów, został stworzony Obóz Herosów. Jest to obóz dla półbogów,
gdzie mogą szkolić się w walce oraz chronić się przed potworami. Właśnie tam trafia chłopiec. W każdym z pięciu tomów Percy wraz z przyjaciółmi odbywa przygody, których celem jest obezwładnienie Kronosa - tytana, do którego, aby objąć władzę nad światem, przyłączyło się paru bogów i herosów, i uratowanie świata.

Całą tą serię przeczytałam na początku roku szkolnego, zanim jeszcze powstał ten blog, ale bardzo mi się ona spodobała, dlatego postanowiłam ją zrecenzować.

Co prawda, jest mała inspiracja z Harry'ego Pottera, ale nie zmienia to faktu, że książki te są bardzo ciekawe i oryginalne. Bardzo spodobało mi się to, że autor postanowił wykorzystać motywy z mitów greckich. Jest to coś nowego, innego od książek, których aktualnie jest pełno. Za to wielki plus. 

Ponadto autor ma świetny styl. Pisze lekkim, młodzieżowy językiem, który trafi do każdego oraz z wielkim poczuciem humoru. Potrafi sprawić, że razem z bohaterami przeżywamy ich przygody. Nic nie wydawało mi się zbędne, ani niedociągnięte. Rick Riordan potrafi zaciekawić i sprawić, że nie chce się oderwać od czytania. Książka nie jest przewidywalna. Narracja jest dobrze poprowadzona. Ogólnie jest na poziomie.

Postacie też są dobrze wykreowane. Są dosyć różnorodne. Bardzo polubiłam Grovera i Thalię.

Polecam każdemu kto ma ochotę na coś nowego i oryginalnego.

Ocena ogólna: 8,5/10

2 komentarze:

  1. Podoba mi się twój blog. Będę zaglądać. ;d

    OdpowiedzUsuń
  2. Nominuję cię do Liebster Blog Award, szczegóły tutaj: http://teen-world-xx.blogspot.com/2013/01/liebster-blog-award.html
    Pozdro! :)

    OdpowiedzUsuń