wtorek, 1 stycznia 2013

Suzanne Collins "W pierścieniu ognia"

 Autor: Suzanne Collins
Tytuł: "W pierścieniu ognia"
Seria: "Igrzyska śmierci" (część druga)
Ilość stron: 259

Po wygranej w Siedemdziesiątych Czwartych Głodowych Igrzyskach Katniss wraz z Peetą odbywają Tournee Zwycięzców. Odwiedzają po kolei każdy dystrykt oraz Kapitol. Tymczasem prezydent Snow grozi Katniss. Wyciągając jagody, aby uratować i siebie i Peetę wszczęła bunt w całym Panem. Dochodzą ją słuchy, że w niektórych dystryktach wybuchły powstania. Jednocześnie zbliża się trzecie Ćwierćwiecze Poskromienia. Zawsze na tą okazję Głodowe Igrzyska są trochę inne od pozostałych. W tym roku trybuci mają zostać wylosowani z puli dotychczasowych zwycięzców w dystryktach co oznacza dla bohaterki powrót na arenę. Po raz drugi bierze udział w Igrzyskach.  Czy i tym razem zdoła wygrać? Czy może kilka osób przeżyje?

Podobnie jak część pierwsza, "W pierścieniu ognia" jest świetną lekturą. Podobnie  jak w części pierwszej również przeżywałam emocje Katniss. Bardzo podoba mi się styl Suzanne Collins. Potrafi ona wytworzyć napięcie, rozśmieszyć, wzruszyć czy zadziwić.

Niesamowicie wciągnęła mnie ta lektura. Szczerze mówiąc zaskoczyło mnie zakończenie. Wymyślałam przeróżne opcje jak się to skończy, ale na ten zawarty w książce nie wpadłabym. Książka jest oryginalna. i bardzo gorąco polecam każdemu, niezależnie od płci.

Jeśli chodzi o okładkę- podobnie jak w "Igrzyskach..." mogłaby być ładniejsza, chociaż ta podoba mi się bardziej niż ta z pierwszej części.

Ocena ogólna: 9,5/10

1 komentarz:

  1. fajny blog. dodajesz ciekawe posty. bede tu czesto wpadac :) zapraszam do mnie http://kolorovy-honey.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń