czwartek, 21 lutego 2013

Dorota Terakowska "W krainie kota"

Autor: Dorota Terakowska
Tytuł: "W krainie kota"
Ilość stron: 217

Książkę miałam w planach od dłuższego czasu. W końcu zmobilizowałam się i pożyczyłam ją z biblioteki.

Młoda pisarka Ewa spodziewa się dziecka. Pewnego razu, pod wpływem dziwnego impulsu, w środku nocy wychodzi do ogrodu i zjada korzeń tajemniczej rośliny. Zapomina o całym zajściu, aż do momentu, gdy jej rudowłosy trzynastodniowy synek Jonyk, który dodatkowo ma jedno oko zielone, a drugie błękitne, oznajmia jej, iż w ich beczce z deszczówką topi się kot. Przygarniają wielkiego kocura imieniem Kotyk. Zwierzę nie jest jednak zwyczajnym kotem, ale magicznym stworzeniem z Cesarstwa Tarota. Ewa, wraz z Jonykiem i Kotykiem, musi pomóc rozwiązać zagadkę zaginięcia księcia w tej magicznej krainie snów, którą nazywa Krainą Kota.

"W krainie kota" jest ciekawą książką. Fabuła jest interesująca, bardzo przyjemnie spędziłam czas odkrywając tajemnice Tarota. Historia zawarta na tych dwustu kartkach papieru nie była przewidywalna. Świat przedstawiony w książce jest niesamowity, wspaniale wykreowany. Postacie również przypadły mi do gustu. Każda miała coś charakterystycznego, np. Adam, mąż Ewy, był bardzo rozsądnym i logicznie myślącym człowiekiem. Jeśli chodzi o główną bohaterkę, nie odznaczała się niczym szczególnym, ale pozostali byli bardzo wiarygodni. 

Podobnie jak "Córka czarownic" powieść "W krainie kota" nakłania nas do refleksji i przemyśleń. Jest to książka, którą trzeba zrozumieć i dobrze zinterpretować jej przesłanie.

Książka jest wciągająca. Nie wiem jak to określić, ale styl Doroty Terakowskiej zarówno mi się spodobał, zarówno nie. Wątki są dobrze opisane, w taki sposób, że czułam, że również jestem w Cesarstwie Tarota, ale strasznie przeciągnęło mi się czytanie. Książkę, którą normalnie przeczytałabym w dzień, dwa, męczyłam tydzień. 

Ogólnie książka jest wciągająca i ciekawa, a przede wszystkim bardzo mądra, ale trochę ciągnąca się. Polecam każdemu, niezależnie od wieku, bowiem każdy znajdzie tu coś dla siebie. 

Ocena ogólna: 7/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz