czwartek, 9 maja 2013

Nicholas Sparks "Pamiętnik"

Autor: Nicholas Sparks
Tytuł: "Pamiętnik"
Ilość stron: 253
Wydawnictwo: Albatros

Noah ma 80 lat i mieszka w domu spokojnej starości. Codziennie odczytuje historię miłości swojego życia swej żonie cierpiącej na chorobę Alzheimera. Na nowo przeżywa pamiętne wakacje 1932, gdy poznał Allie i przeżył z nią piękny okres, oraz trudny czas, gdy ich rozłąka trwała 14 lat.

Bardzo lubię film na podstawie tej pozycji, więc pomyślałam, że jak już czytam debiuty, to sprawdzę jak poradził sobie z pierwszą wydaną książką Nicholas Sparks. I muszę przyznać, że trochę się zawiodłam. To jest ten przypadek, którego najbardziej nie lubię: film przewyższył pierwowzór książkowy.

Kompletnie czego innego się spodziewałam. Wiem, że to źle, że patrzę na książkę przez pryzmat filmu. Historia przedstawiona w "Pamiętniku" jest ciekawa, aczkolwiek bardzo różna niż filmowa. Tu i tu skupiono się na dwóch zupełnie innych aspektach historii. Oczekiwałam opisu tych pięknych wakacji Noaha i Allie, a tymczasem autor prawie nic o nich nie napisał (było o nich tylko we wspomnieniach pary "A pamiętasz jak..."). Za to skupił się bardziej na ich powrocie do siebie. Nie powiem, że było to nudne, ale inne od moich oczekiwań. Ale nie zmienia to faktu, że w książce opisana jest niezwykła historia pięknej miłości.

Minusem tej publikacji jest styl pana Sparksa. Jest to jego debiutancka powieść i nie miał większego doświadczenia, gdy ją pisał. Przez to napisana jest w sposób przeciętny. Widać, że jeszcze nie był wprawiony, tworząc tę książkę. Średnio oddziaływała na moją wyobraźnię i nie mogłam za bardzo wczuć się w fabułę. Ale szybko się ją czyta, co jest wielkim plusem.

Jest to lektura przyjemna i niewymagająca, idealna dla osób lubią takie klimaty. Polecam.

7/10 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz