czwartek, 30 maja 2013

O północy w Paryżu (2011)

Tytuł oryginalny: "Midnight in Paris"
Reżyseria: Woody Allen
Scenariusz: Woody Allen
Muzyka: Stephane Wrembel
Produkcja: Hiszpania, USA
Gatunek: Fantasy, Komedia romantyczna
Czas trwania: 1h 40 min.

Film został nagrodzony m.in. Oscarem za najlepszy scenariusz oryginalny, dostał też 25 innych nominacji.

Gil i Inez są zaręczeni. Przyjeżdżają do Paryża, aby zaplanować swój ślub. Gil jest pisarzem w okresie kryzysu twórczego. W poszukiwaniu weny udaje się na nocne spacery. Dokładnie o północy zabiera go jakiś samochód. Przenosi się do lat 20 XX wieku. Spotyka swoich mentorów. Poznaje też piękną Adrianę. 

Czytałam wiele opinii tego filmu. Zdania są podzielone. Niektórzy Allena kochają, inni wręcz przeciwnie. Nie wiem za którą ze stron mam się opowiedzieć, gdyż muszę się przyznać, że to pierwszy film tego pana obejrzany przeze mnie.

Film oglądaliśmy w autobusie jadąc na kolonię.Muszę przyznać, że bardzo uatrakcyjnił mi podróż. Jest zajmujący i ciekawy, chociaż nie jakiś super wciągający. Interesujący, ale nie masz poczucia, że nie możesz uronić ani sekundy filmu. Czasami się gubiłam, ale to pewnie dlatego, że w autobusie najlepszych warunków do oglądania filmów nie ma (wszyscy się śmieją, gadają, ogólnie jest głośno). Akcja jest dosyć szybka, nie wlecze się w nieskończoność. Fabuła oryginalna, nieprzewidywalna.

Gra aktorska przyzwoita. Nieźle poradziła sobie Rachel McAdams. Innym też dobrze poszło. Choć powiedzieć nie mogę, że aktorzy tutaj obecni to objawienia stulecia, to film z nimi oglądało się bardzo przyjemnie. Bohaterowie, których grają też są pocieszający i sympatyczni.

Nie wiem jak innym, ale mi wydawało się, że ten film był bardzo krótki. A, jak się potem okazało, trwał aż 100 minut. Oglądanie go leci naprawdę szybko. Film pogodny, przyjemny. Dobry na wieczór. Polecam, bardzo mi się podobał.

Ocena ogólna: 8/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz