wtorek, 12 marca 2013

J. K. Rowling "Harry Potter i Więzień Azkabanu"

Autor: J. K. Rowling
Tytuł: "HP i Więzień Azkabanu"
Seria: "Harry Potter"
Ilość stron: 450

Na Privet Drive przyjeżdża z wizytą siostra wuja Vernona - ciotka Marge. Nie znosi ona Harry'ego. Podczas jednego z wykładu na temat beznadziejności Harry'ego posuwa się za daleko. Chłopak nie wytrzymuje i rzuca na nią zaklęcie, po czym ucieka z domu wuja i ciotki. Natyka się na Błędnego Rycerza - autobus dla czarodziejów. Dowiaduje się, że z Azkabanu - więzienia dla czarodziejów - uciekł Syriusz Black. Dowiaduje się też, że Syriusz zdradził jego rodziców Voldemortowi... i uciekł, aby rozprawić się z ostatnim Potterem.

Jestem zmuszona ponownie napisać, iż J. K. Rowling ma ogromną wyobraźnię i wspaniałe pomysły. Cały czas nas czymś zaskakuje. Z każdą częścią podoba mi się coraz bardziej. Jak na razie najbardziej podobała mi się właśnie trzecia. Podziwiam pisarzy, którzy potrafią ciągnąć historię jednej osoby przez wiele tomów, nie zanudzając nas przy tym, a do nich mogę zaliczyć panią Rowling.

Postać Syriusza bardzo mi się spodobała. Strasznie go polubiłam i robi mi się smutno na myśl, że już niedługo zginie :( Był bardzo ciekawą postacią, jedną z moich (jak dotąd) ulubionych.

Książka ta ma wartką akcję. Szybko i przyjemnie się ją czyta. Bardzo miło spędziłam czas przy lekturze tej książki.

Nie będę się rozpisywać po raz trzeci o Harrym Potterze, bo wszyscy już chyba się zorientowali, że bardzo przypadła mi ta książka do gustu.

Gorąco polecam!

Ocena ogólna: 8,5/10

1 komentarz:

  1. Też kocham serię Harry Potter .. właśnie czytam trzecią część i muszę przyznać ,że jedna z najlepszych książek ^^

    OdpowiedzUsuń