piątek, 1 marca 2013

J. K. Rowling "Harry Potter i Kamień filozoficzny"

Autor: J. K. Rowling
Tytuł: "Harry Potter i Kamień filozoficzny"
Seria: "Harry Potter"
Ilość stron: 319

Harry Potter od niemowlęcia wychowywany jest przez ciotkę i wuja. Mają oni syna Dudleya, który gnębi chłopca. Posiada on zagadkową bliznę na czole w kształcie błyskawicy. Wokół niego czasami mają miejsce podejrzane i dziwne sytuacje. W dniu jego jedenastych urodzin ich dom odwiedza Hagrid - mężczyzna który oznajmia Harry'emu, że jest potężnym czarodziejem. Chłopiec udaje się do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, by tam kształcić swoje umiejętności.

Pewnie większość zna tę książkę. Ja niestety musiałam czekać na nią bardzo długi czas, gdyż była w bibliotece rozchwytywana jak świeże bułeczki. Aż pewnego pięknego dnia, tj. 27 lutego 2013, będąc w bibliotece akurat czekała na półeczce (na pewno na mnie). Taka zadowolona wypożyczyłam  od razu dwie pierwsze części (trzeciej niestety nie było). Jeszcze tego samego wieczora usiadłam do lektury. Od pierwszych stron mnie oczarowała...

Od razu wczułam się w niesamowity klimat tej powieści. Przygody Harry'ego bardzo mnie wciągnęły, nie można mnie było oderwać od czytania. Fabuła dopracowana i przemyślana. Jednym małym minusikiem było to, że czasami było masło-maślane, ale zapewne była to wina tłumacza, a nie autorki.

Nie jest to jakaś super-wybitna, górnolotna i ambitna literatura, ale bardzo miło można spędzić przy niej czas. Czyta się szybko i lekko, jednym tchem.

Postacie bardzo polubiłam. Czasami śmiałam się do książki, co nie było dla  mnie wtedy wskazane, bo mam straszne zakwasy mięśni brzucha i było to bolesne :(

Nie rozumiem tych, co widzą w tej książce satanizm itp. To piękna opowieść o przyjaźni, walce dobra ze złem, akceptacji, a nie o nie wiadomo czym.

Polecam każdemu, dla dużego i małego.

Ocena ogólna: 8/10

1 komentarz:

  1. Jakieś dwa dni temu skończyłam ją czytać.Myślę,że świetna ♥Zabieram się za kolejne tomy ;)

    OdpowiedzUsuń